Heicom, een krachtig merk met visie

oktober 6, 2017
Bredewold

“Het logo bestond al weer veel langer dan de houdbaarheidsdatum. Daar kom je eigenlijk pas echt achter op het moment dat je samen aan de slag gaat. Dan kan je ineens niet meer wachten totdat je het allemaal kan introduceren.”

Heleen Ruiter regisseerde het huisstijltraject bij Heicom, een volle dochteronderneming van Van Werven. “Heicom staat in de markt bekend als een hoogwaardig merk en het was hoog tijd om dat ook visueel te maken. Tegelijkertijd hebben we de positionering van Heicom onder handen genomen. We hebben nagedacht over waar we voor staan, onze ‘why’.”

“We houden van groene omgevingen. En wat iedereen eigenlijk al wist, wordt meer en meer op wetenschappelijke manieren aangetoond: leven in een groene omgeving maakt gelukkiger, is beter voor het milieu en is veiliger. Het vergroenen van steden, parken en sportvelden is onze missie, door het ontwikkelen en leveren van bodemverbeteraars en substraten.”

Directeur Herbert van Werven: “Ons bedrijf heeft de laatste jaren een mooie groei doorgemaakt. We willen graag nóg beter laten zien wat we doen en vooral dat we daar goed in zijn. Met deze nieuwe stijl onderstrepen wij onze hoogwaardige producten.”

Een krachtig merk met een heldere missie

Heicom is een krachtig merk met een heldere visie en missie. Het logo moet dit ook vertegenwoordigen. Heicom onderstreept de kwaliteit van de producten die het levert. De pay-off wordt typografisch gevisualiseerd in het woordmerk. De onderstreping; ‘op goede gronden’ resulteert in een ‘gezonde groei’; het puntje op de i. Om het logo kracht en autoriteit te geven hebben we een tweetal krachtige kleuren verkozen en toegepast.

 

“We begrijpen elkaar erg goed en het is fijn om in vertrouwen met elkaar samen te werken.”

 

Heicom werkt al sinds jaar en dag samen met Bredewold, net als Van Werven. Heleen: “We begrijpen elkaar erg goed en het is fijn om in vertrouwen met elkaar samen te werken.”

De nieuwe stijl werd doorgevoerd in de brochure, enkele business cases werden hard-copy vormggegeven en de website is volledig nieuw en ingericht aan de hand van de nieuwe positionering. Ook de stand is hagelnieuw. Deze werd eind september in gebruik genomen op een beurs, waar de introductie gevierd werd.

Heleen: “We hebben veel positieve reacties gekregen en bovendien zijn we zelf erg enthousiast. Als je eenmaal in zo’n vormgevingstraject zit, kun je eigenlijk niet meer wachten totdat het zover is dat je ‘live’ kan. Want die oude huisstijl, die kan echt niet meer. Zeker niet als je het naast de nieuwe houdt. En je merkt dat mensen ons verhaal meteen pakken. Het vergroenen van steden, parken en sportvelden, dat komt overal erg mooi terug.”

Bestel gratis magazine #LekkerWerken Complete nieuwsoverzicht

 

Nieuwsgierig naar wat Bredewold voor u kan betekenen?

Met een frisse blik bekijken de medewerkers van Bredewold bij iedere opdracht welk communicatiemiddel of -middelen nodig zijn. En dan gaan we aan de slag. We zetten onze expertise, ervaring en ons enthousiasme graag in om samen met u iets goeds neer te zetten. Bent u ook toe aan een nieuwe huisstijl of een restyle van uw bestaande huisstijl en wilt u meer weten of eens doorpraten?
Bel of mail Gerben Bredewold 038 – 376 33 90 mail gerben@bredewold.nl. U kunt ook geheel vrijblijvend ons kennismakingsmagazine aanvragen via onze site.