Hezenberg geloof in verandering

oktober 6, 2017
Bredewold

“Wij hadden nieuwe ideeën en doelen die we wilden bereiken. Maar we wisten ook dat we onze uitstraling zouden moeten veranderen om daar een succes van te maken.”

Stefanie van Hoof is sinds de zomer van 2016 communicatie-adviseur bij de Hezenberg. “We zijn 70 jaar geleden begonnen als pastoraal centrum, waar mensen met heel veel liefde anderen opvingen die het moeilijk hadden. Nu zijn we heel veel stappen verder en zijn we een Christelijk Centrum voor GGZ, Pastoraat en Retraite. Net als vroeger ontvangen we met warme betrokkenheid en aandacht gasten voor een verblijf op ons landgoed. Mensen vinden hier een plek om op adem te komen en aan zichzelf te werken met professionele begeleiding. We hebben vorig jaar het keurmerk Christelijke Zorg gekregen en onze retraiteweekenden zijn pioniersplek van de PKN geworden. De Hezenberg is enorm geprofessionaliseerd en de nieuwe huisstijl is daar onderdeel van.”

Pitch

De Hezenberg nodigde meerdere bureau’s uit voor een kennismaking. “In de eerste bureaupresentatie won Bredewold snel ons vertrouwen. Ze waren goed voorbereid en kwamen zelfs al met een uitgewerkt voorstel. ‘Ze begrijpen écht waar we naartoe willen’, merkten we. Zowel qua stijl als qua traject en proces. Daarin hebben ze zich onderscheiden van de andere partijen. We wisten meteen dat we met Bredewold verder wilden!”

 

De Hezenberg nodigde meerdere bureau’s uit voor een kennismaking. “In de eerste bureaupresentatie won Bredewold snel ons vertrouwen”

 

Draagvlak

Bij de Hezenberg werken zo’n 50 professionals en ruim 200 vrijwilligers. Er is een Raad van Toezicht en een vriendenstichting. “Draagvlak was heel belangrijk. We hebben in het voortraject mensen uit verschillende organisatieonderdelen om input gevraagd en Bredewold heeft zelf de ontwerpvoorstellen in de organisatie gepresenteerd. Om onze oude stijl hing bij sommige mensen wel wat sentiment. Ondanks de forse wijziging in huisstijl, positionering en ook pay-off, hebben we eigenlijk alleen maar positieve reacties gehoord. Het is een huisstijl met een aansprekend verhaal, waar iedereen de organisatie wel in herkend.”

Een stijl vol symboliek

Samen met de Hezenberg hebben we een nieuwe huisstijl gerealiseerd. De boom staat centraal, zowel in het logo als letterlijk op het prachtige landgoed zelf. Het logo symboliseert de nieuwe richting die de gast samen met de professional bepalen. De twee bomen vormen samen de derde boom. De pijlvorm symboliseert de blik op het hemelse, het is een christelijk centrum. Bovendien staat een boom voor leven, voor groei. “Geloof in verandering” heeft als pay-off het ‘bezinnen, groeien, helen’ vervangen. De kleuren zijn zacht.

“De kleuren waren voorheen heel hard paars en hard groen. Het moest er fris en eigentijds uit gaan zien. Met aantrekkingskracht op een nieuwe doelgroep. Wij vinden dat dit erg goed is gelukt. Nu zijn we er klaar voor om onszelf aan een breder publiek te presenteren.”

 

Bestel gratis magazine #LekkerWerken Complete nieuwsoverzicht

 

Nieuwsgierig naar wat Bredewold voor u kan betekenen?

Met een frisse blik bekijken de medewerkers van Bredewold bij iedere opdracht welk communicatiemiddel of -middelen nodig zijn. En dan gaan we aan de slag. We zetten onze expertise, ervaring en ons enthousiasme graag in om samen met u iets goeds neer te zetten. Bent u ook toe aan een nieuwe huisstijl of een restyle van uw bestaande huisstijl en wilt u meer weten of eens doorpraten?
Bel of mail Gerben Bredewold 038 – 376 33 90 mail gerben@bredewold.nl. U kunt ook geheel vrijblijvend ons kennismakingsmagazine aanvragen via onze site.