Zes professionals over huisstijl, identiteit en onderscheidend vermogen

Home » Zes professionals over huisstijl, identiteit en onderscheidend vermogen

Je wilt de wereld vertellen wie je bent en wat je goed kan! Dat begint bij een huisstijl. Een huisstijl gaat over logo, pay-off, kleurgebruik, typografie, vorm en fotografie. De combinatie ervan zorgt voor identiteit en onderscheidend vermogen. Hoe sterker je identiteit, hoe sterker je merk. Klik op onderstaande foto’s en lees het verhaal achter de huisstijl van zes professionals.

 

“Het logo bestond al weer veel langer dan de houdbaarheidsdatum. Daar kom je eigenlijk pas echt achter op het moment dat je samen aan de slag gaat. Dan kan je ineens niet meer wachten totdat je het allemaal kan introduceren.” Heleen Ruiter regisseerde het huisstijltraject bij Heicom.

 

 

Asfaltvast is een splinternieuw product dat de komende maanden in de markt wordt geïntroduceerd. “Wij wilden een knallend ontwerp, een opvallende, no-nonsense stijl. Een gele kleur met een rode bedrukking waar je niet omheen kunt”, zegt Joshua Beukers.

 

 

“Wij hadden nieuwe ideeën en doelen die we wilden bereiken. Maar we wisten ook dat we onze uitstraling zouden moeten veranderen om daar een succes van te maken.”
Stefanie van Hoof, communicatie-adviseur bij de Hezenberg.

 

 

“Bij ons heeft iedereen verstand van regeltechniek, maar minder van communicatie. Het is voor ons heel fijn om een partner als Bredewold te hebben die je in zo’n traject kan ontzorgen. Wij hebben visie op de markt waarin we werken en dankzij de goede samenwerking met Bredewold kunnen we die tot uiting brengen.” Evert de Vries, eigenaar.