Nummer 13

Nummer 13 wil het verschil maken voor jongeren die het moeilijk hebben. En verschil maken doen ze nu ook met hun huisstijl en vernieuwde website.

Wat direct opvalt is de rauwe stijl. In vormgeving, fotografie en tekst. Nummer 13 is ‘De vakbond van de straat’. Lambert Jongetjes is de initiatiefnemer. “Ik wil graag verschil maken. Straathoekwerk is super mooi om daar gestalte aan te geven. Het is een werkvorm die heel erg gebaseerd is op contact en op relaties. Er zijn weinig protocollen en richtlijnen. Je moet het als persoon maken. Dat vind ik een mooie manier van werken. Je komt heel dicht bij de mensen, bij mensen die het minder hebben en het niet voor elkaar krijgen de boel op de rit te krijgen.”

Nummer 13

Nummer 13 wil het verschil maken voor jongeren die het moeilijk hebben. En verschil maken doen ze nu ook met hun huisstijl en vernieuwde website.

Wat direct opvalt is de rauwe stijl. In vormgeving, fotografie en tekst. Nummer 13 is ‘De vakbond van de straat’. Lambert Jongetjes is de initiatiefnemer. “Ik wil graag verschil maken. Straathoekwerk is super mooi om daar gestalte aan te geven. Het is een werkvorm die heel erg gebaseerd is op contact en op relaties. Er zijn weinig protocollen en richtlijnen. Je moet het als persoon maken. Dat vind ik een mooie manier van werken. Je komt heel dicht bij de mensen, bij mensen die het minder hebben en het niet voor elkaar krijgen de boel op de rit te krijgen.”

Nummer 13 werkt met vijf straathoek- en jongerenwerkers in de omgeving Wezep. Lambert noemt drie doelstellingen voor zijn vers vormgegeven corporate identity.

1. Herkenbaar gezicht “Het is belangrijk dat we herkenbaar zijn. Als straathoekwerkers. Daarom ligt er nadruk op mooie foto’s van onze teamleden. We zijn de vakbond van de straat; we zoeken jongeren op, trekken met ze op en zorgen dat ze goede trajecten ingaan. We brengen partijen, jongeren, ouders en organisaties bij elkaar om zo tot constructieve en duurzame oplossingen te komen.”

2. Belangrijkste doelgroep “Het is ook belangrijk dat we herkenbaar zijn voor onze klanten. Dat zijn gemeentes en soms zorgorganisaties. Een gemeente kan zich bijvoorbeeld zorgen maken over een groep jongeren waar ze weinig grip op krijgt. Dan kunnen ze ons inschakelen. Of iemand met een schuldprobleem. Het zijn dus gemeentes waar wij onze meeste opdrachten van krijgen en onze voornaamste communicatiedoelgroep. Onze nieuwe website is wat dat betreft een belangrijk visitekaartje.”

3. Wat doen die gasten eigenlijk? “Ouders willen ook graag weten: wat doen die gasten eigenlijk? Dat is niet altijd duidelijk voor iedereen. Op onze site hebben we plek om dat rustig uit te leggen.”

En wat was voor Lambert het belangrijke doel van de nieuwe huisstijl? “Het moest niet saai worden. Dat is goed gelukt. Ik heb er een goed gevoel bij.” Vaak wordt gevraagd waar de naam ‘Nummer 13’ vandaan komt. “Ik ben een paar keer verhuisd en elke keer woonde ik weer op nummer 13. En de mensen waarmee we werken, voelen zich vaak ook een nummer 13, het ongeluksgetal. Het is lekker ‘anders’ en klinkt niet als een instelling. Geen directe associatie met gemeente en/of veroordeling. Nummer 13 is er voor jongeren die te maken hebben met ongeluk, en wil er iets positiefs van maken.”

 

Benieuwd wat wij voor u kunnen doen?

Maak een afspraak

Gerelateerde projecten

© 2019 Bredewold Communicatievormgevers