Goed Bezig

Goed Bezig is al vele jaren actief in de gemeente Oldebroek. Samen met haar team van buurtsportcoaches werkt zij aan een gezonde en sportieve lokale samenleving. Goed Bezig richt zich op jongeren tot 18 jaar, 55-plussers en sporters die iets meer begeleiding kunnen gebruiken. Ze viert haar 10e verjaardag dit jaar, tijd voor een huisstijl-update!

“Het is tijd om onze huisstijl met ons mee te laten groeien”

vertelt Dianne Mensink – communicatiemedewerker bij Goed Bezig Oldebroek

Goed Bezig

Goed Bezig is al vele jaren actief in de gemeente Oldebroek. Samen met haar team van buurtsportcoaches werkt zij aan een gezonde en sportieve lokale samenleving. Goed Bezig richt zich op jongeren tot 18 jaar, 55-plussers en sporters die iets meer begeleiding kunnen gebruiken. Ze viert haar 10e verjaardag dit jaar, tijd voor een huisstijl-update!

“Het is tijd om onze huisstijl met ons mee te laten groeien”

vertelt Dianne Mensink – communicatiemedewerker bij Goed Bezig Oldebroek

Overal dezelfde herkenbaarheid

Goed Bezig is in de gemeente Oldebroek een bekende verschijning. Ze verzorgt meer dan 70% van de gymlessen op de basisscholen in de gemeente. Jong en dynamisch, zo kan je de mensen achter Goed Bezig wel omschrijven. Deze dynamiek willen ze graag overbrengen op jongeren, om ook hen in beweging te krijgen. Bij Bredewold vinden we het ook belangrijk dat jongeren (gaan) bewegen. Daarom zijn we trotse partner van Goed Bezig. We waren dan ook uitermate enthousiast toen er bij ons werd aangeklopt voor een nieuwe huisstijl. Wij denken graag mee over de positionering van Goed Bezig, met een uitstraling die aansluit bij de vraag: ‘hoe krijgen we jongeren in beweging?’ “Onze ‘oude’ huisstijl is van tien jaar terug, toen we net begonnen. Passend bij die tijd, maar Goed Bezig is natuurlijk gegroeid en onze doelgroep ook. Dus wij vonden onze 10e verjaardag een mooi moment om aan de slag te gaan met een nieuwe uitstraling,” vertelt Dianne. “We wilden graag een pakket waarbij er duidelijk eenzelfde lijn zichtbaar was. Of het nu drukwerk is of social media: overal wilden wij dezelfde herkenbaarheid.”

‘Joep’ in een nieuw jasje

Goed Bezig ziet zichzelf als vrolijk en fris en wil dit dan ook graag terug zien in haar uitingen. “Als voorbereiding op ons eerste gesprek met Anja, hadden wij ons van tevoren al goed verdiept in wat we wilden. De vraag die wij samen met Bredewold nog moesten beantwoorden, was: gaan we voor een restyle of gaan we voor iets nieuws?” Tijdens de gesprekken met Anja kwam naar voren dat de voorkeur al snel uitkwam bij een restyle, een verfrissing van de toenmalige huisstijl. “We konden echt nog geen afscheid nemen van ‘Joep’, dus tijdens de presentatie kwam Anja met een prachtig boek met daarin verschillende voorstellen voor de restyle. Anja gaf ook een kijkje in haar proces.” Na wat input over en weer en het ophalen van informatie bij de gebruikers is de voor Goed Bezig perfecte huisstijl tot stand gekomen.

Een goed gevoel

“We kunnen nu vooruit: alles staat nu weer klaar voor de komende jaren. Ook zijn er sjablonen voor ons opgemaakt zodat we zelf onze posters, brieven en social posts kunnen aanpassen, zodat alles in de huisstijl naar buiten kan.” De samenwerking met Bredewold omschrijft Dianne als: voorbereid, flexibel, vol met aandacht. “Wij wilden perfectie en dat kregen we in samenwerking met Anja. We kregen de ruimte om onze ideeën te delen, er was geduld en aandacht voor de details. Bredewold zit in de buurt, we werken altijd samen met een vast aanspreekpunt en we zijn zo blij met jullie dat de samenwerking natuurlijk al jaren zo is. Wij zijn heel blij en klaar voor de komende jaren met ‘Joep’ en een prachtige huisstijl om mensen in beweging te krijgen.”

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

Maak een afspraak

Gerelateerde projecten

© 2021 Bredewold Communicatievormgevers