Klimbos Nederland

Soms is het echt tijd om een merk helemaal te vernieuwen. Maar heel vaak volstaat een restyle van de huisstijl. Want vaak is een logo niet gedateerd, maar de uitwerking wel.

Onlangs werkten we aan de restyle van Het Klimbos. Het Klimbos is tevreden over hun logo, maar het schortte aan de uitwerking. Het beeldmerk bleef fier overeind, de huisstijlelementen, typografie en het beeldgebruik maakten we gloednieuw.

Klimbos Nederland

Soms is het echt tijd om een merk helemaal te vernieuwen. Maar heel vaak volstaat een restyle van de huisstijl. Want vaak is een logo niet gedateerd, maar de uitwerking wel.

Onlangs werkten we aan de restyle van Het Klimbos. Het Klimbos is tevreden over hun logo, maar het schortte aan de uitwerking. Het beeldmerk bleef fier overeind, de huisstijlelementen, typografie en het beeldgebruik maakten we gloednieuw.

Ook de restyle van Het Klimbos zorgt voor meer herkenning. In Het Klimbos beleef je de mooiste avonturen. Toch zat er in de uitstraling van het merk weinig van dat. Strakke lijnen, wat afstandelijk beeldgebruik, niet iets dat appelleerde aan een dag vol plezier, lef en ontdekken.

Marketeer Lonneke Treffers kwam in december in dienst bij Het Klimbos, dat vier locaties in Nederland heeft, meer dan 100.000 bezoekers per jaar trekt en lekker groeit. Zij zette de restyle in gang.

Een bos is nooit strak en netjes

“Met de verschillende vestigingen is het een uitdaging om alles consistent te houden. We zijn ermee begonnen om met Bredewold naast het logo een goede en brede basis qua stijl neer te leggen. Wat er nu ligt sluit zo veel beter aan bij wat we doen. Een bos is nooit strak en netjes. Dus geen rechte vlakken en symmetrie meer, maar ruwere lijnen. Qua kleuren is het groener geworden.”

“Het is frisser, meer van deze tijd, veel professioneler en we krijgen er alleen maar goede reacties op. Mensen in het bedrijf vinden het leuk om te zien dat we er aan werken om Het Klimbos meer op de kaart te zetten.”

Mijn uitdaging is om Het Klimbos sterker neer te zetten als leuk dagje uit. Deze restyle is daarvan het begin, daarnaast werk ik er hard aan om de online zichtbaarheid te vergroten.”

Restyle: soms het beste van beide

Een mooi voorbeeld van grafische doorontwikkelingen van merken. Met het beste van twee werelden: enerzijds behoud je de herkenning van je logo, bekendheid waar je jaren over deed om het op te bouwen. En anderzijds is je uitstraling weer fris en van deze tijd.

Benieuwd wat wij voor u kunnen doen?

Maak een afspraak

Gerelateerde projecten

© 2019 Bredewold Communicatievormgevers