Terrazande

Of je verhaal net begint of dat er al vele jaren aan verhalen zijn, we luisteren graag. Toen in 2021 het toenmalige Zeldenrust Zandexploitatie Zwolle overging in Terrazande hebben we mogen bijdragen aan de start van een nieuw verhaal.

“Met de nieuwe naam hebben we de kans gegrepen om alles aan te pakken: alles in een nieuw jasje”

vertelt Kay-Leigh de Weerdt.

Terrazande

Of je verhaal net begint of dat er al vele jaren aan verhalen zijn, we luisteren graag. Toen in 2021 het toenmalige Zeldenrust Zandexploitatie Zwolle overging in Terrazande hebben we mogen bijdragen aan de start van een nieuw verhaal.

“Met de nieuwe naam hebben we de kans gegrepen om alles aan te pakken: alles in een nieuw jasje”

vertelt Kay-Leigh de Weerdt.

Van weiland naar zand

Het verhaal van Terrazande begint in 2012, toen een weiland veranderde in een zandwinning en exploitatie. “Toen was het een weiland met gras en koeien, een jaar later zijn het niet meer de koeien maar zand, water en machines die het landschap kleuren” vertelt Kay-Leigh. “In 2020 is Zeldenrust Zandexploitatie Zwolle gewisseld van eigenaar. Met daarbij de afspraak dat de zandwinning van naam zou veranderen. Zo zijn we bij Bredewold terecht gekomen. We wilden met de nieuwe naam dan ook alles aanpakken: alles in een nieuw jasje.”

Kijk van bovenaf

De zoektocht naar de nieuwe visuele identiteit was een gezamenlijke zoektocht. “We hebben Bredewold de volledige vrijheid geven. Ikzelf en onze directeur zijn niet creatief. Maar we weten wel goed wat we zoeken. Dus toen de ontwerpen terugkwamen hebben we met iedereen in het bedrijf er wel wat van gevonden. Bredewold heeft tijdens een presentatie ons meegenomen in een prachtige presentatie. Hierin stonden ontwerpen, verhalen en beelden die moesten bijdragen aan onze nieuwe visuele identiteit. Een fantastische eerste indruk.”

De vorm van het logo kwam door de zandwinning vanuit een ander perspectief te bekijken, namelijk van boven. “Tijdens de brainstormsessie kwamen we al pratende op grootte ons bedrijf. Met de opmerking: van boven ziet ons werkeiland er heel overzichtelijk uit, zag je een twinkeling in de ogen van team Bredewold verschijnen. Hier konden ze wel wat mee.”

Het werkeiland als basis

Door een lijn te trekken rondom het werkeiland ontstond er een figuur. Met dit figuur is de basis ontstaan van de verschillende communicatie uitingen van Terrazande, zo ook de website. “We zijn heel blij met deze website. Hij is fris en professioneel. We kunnen zo een informatiebron zijn voor onze doelgroep maar ook voor degene die buiten onze directe doelgroep staan” vertelt Kay-Leigh. “De website is gebouwd in WordPress dit werkt prettig en ik kan er goed mee overweg. En wat ik ook een dikke pre vind, is dat jullie alle zorg rondom de website achter de schermen voor ons regelen. Van hosting tot onderhoud.”

Een nieuw begin

“We zijn er echt wel trots op, kijk wat we hebben neergezet. We zijn qua bedrijfsvoering niks veranderd en gaan gewoon door zoals we deden. Maar als ik naar onze huisstijl kijk of door de website scrol kan ik niet anders dan vaststellen dat de wensen zijn vervuld. Het voelt meer eigen: iets wat we samen hebben neergezet. Een jong bedrijf met een lange geschiedenis.”

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

Maak een afspraak

Gerelateerde projecten

© 2021 Bredewold Communicatievormgevers