De Lelystadseboer

Stel: er komt een vliegveld in je voortuin. Daar wordt niemand blij van. Zeker niet de boeren die wonen rondom Lelystad Airport, het vliegveld waar zo veel om te doen is.

Hier volgt het verhaal van een groep boeren die zijn gaan samenwerken, van zichzelf een merk maakten en zodoende kansen creëren. Maak kennis met de Lelystadse Boer.

De Lelystadseboer

Stel: er komt een vliegveld in je voortuin. Daar wordt niemand blij van. Zeker niet de boeren die wonen rondom Lelystad Airport, het vliegveld waar zo veel om te doen is.

Hier volgt het verhaal van een groep boeren die zijn gaan samenwerken, van zichzelf een merk maakten en zodoende kansen creëren. Maak kennis met de Lelystadse Boer.

           

Kansen

• We moeten gaan denken in kansen. Niet verbitteren en bij de pakken neerzitten, maar omdenken.
• Als iedereen individueel probeert een zakelijk voordeel te halen uit de ontwikkeling, haalt iedereen bakzijl.
• We vormen samen een sterk merk. 70 boeren, samen goed voor tientallen miljoenen omzet, zijn een serieuze gesprekspartner voor Lelystad Airport en stakeholders als de provincie.
• Samen kunnen werken aan verduurzamingsambities van onze stakeholders, zijn we rentmeester in ons eigen gebied en zijn we de hofleverancier van onze omgeving.

           

Geert Plender is communicatie-adviseur bij de Lelystadse Boer. Hij schakelde Bredewold in voor de vormgeving van de huisstijl van De Lelystadse Boer. “Wat we vanaf het begin geprobeerd hebben is de boeren zowel een gezicht te geven, als een sterke uitstraling als collectief te creëren. Over het algemeen is de afstand tussen stad en land groot geworden. Voor het bestaansrecht van de sector is die verbinding wel cruciaal. Tegelijkertijd het sterke collectief: 70 boeren, zeker in de Flevopolder, zijn samen een bedrijf met tientallen miljoenen omzet. Met slag- en daadkracht. Als zo’n club zich positief opstelt, dan wil iedereen daar mee werken.”

           

“Maar het belangrijkste van dit”, zegt een boerin uit het gebied, “is dat je als bewoner van het gebied gezien wordt. Dat die 7 miljoen passagiers per jaar een idee hebben uit welk gebied ze vliegen. Dat wij hier wonen.” En een andere boer: “We verdienen ons geld met ons bedrijf. Dit gaat niet om geld, maar om dat we een positief gevoel ontwikkelen en met een andere blik naar hetzelfde kijken. Dit gaat om de leefbaarheid van het gebied.”

           

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

Maak een afspraak

Gerelateerde projecten

© 2023 Bredewold Communicatievormgevers