COMMUNICATIE
VORMGEVERS
Klantcase

 

CULTUURPLEIN

 

Een interview met Rinette van der Vliet,
Directeur/bestuurder Cultuurplein

 

“Cultuurplein is dé creatieve ontmoetingsplek voor iedereen op de Noord Veluwe. En om dat uit te stralen vonden we dat we toe waren aan een nieuwe huisstijl. Na tien jaar was de oude huisstijl dringend toe aan vervanging”, vertelt Rinette van der Vliet, directeur Cultuurplein. Oriënterende gesprekken met meerdere partijen op gebied van communicatie en vormgeving volgden. “Bredewold Communicatievormgevers verraste ons positief door hun energie die ze in hun presentatie lieten blijken en de persoonlijke benadering die zij voorstelden in het vervolgtraject”.

Strategie sessies

 

Een fase volgde waarin met een brede afweging werd bepaald welke input vertaald moest worden naar de imago-campagne. “Die fase waren we zelf al voor een deel gestart, maar het werd snel concreet toen we daarin begeleid werden door Bredewold. Over de uitkomst van die eerste fase waren we al zo tevreden, terwijl er toen nog niets was ontworpen of gebouwd! Met veel nieuwsgierigheid en vertrouwen keken we uit naar de volgende fase”, blikt Rinette terug.
“De ervaringen en reacties op de nieuwe huisstijl zijn erg positief. En we merken nu al dat het effect heeft.
Het maakt ons nog trotser op ons mooie Cultuurplein. “

Ontwerp huisstijl

 

In de ontwerpfase werd gezocht naar mogelijkheden met de naam als woordbeeld. Verschillende lettercombinaties, eigenzinnige spatiëringen en kleurencombinaties, aangevuld met stijlelementen en pay-off. En hoe dat vertaald kan worden naar de nieuwe website en naar social media-uitingen. De eerste presentatie bleek de spijker op z’n kop: levendig, prikkelend, eigentijds, uitnodigend. ”Opvolgend werden alle verschillende communicatiedragers in de nieuwe huisstijl ontworpen. Een leuk traject waar we verrast werden door kennis en kunde.”

Usability website

 

Voor de website werd eerst een stroomschema uitgedacht zodat er een duidelijke tructuur aanwezig is, rekeninghoudend met gebruiksvriendelijkheid (usability design) en routes naar CTA’s (Call To Action). De website is vervolgens gebouwd en gevuld in WordPress. “Toen alles stond hebben we een uitgebreide training gekregen waarin we de website leerden gebruiken en vullen.

Campagne

 

“Voor de bekendmaking van de nieuwe huisstijl hebben we een campagne opgezet met een leuke mailing naar al onze relaties en studenten. In dezelfde periode hebben we via social media en via abri’s ons nieuwe gezicht laten zien.”

Canva

 

“Canva gebruiken we voor standaard uitingen. Canva is een online tool, waar we nu heel makkelijk zelf kunnen vormgeven, offline en online (social media) uitingen, met de door Bredewold gemaakte templates.”

Ervaring nieuwe huisstijl

 

“De ervaringen en reacties op de nieuwe huisstijl zijn erg positief. En we merken nu al dat het effect heeft. Het maakt ons nog trotser op ons mooie Cultuurplein. Een waardevol traject waarin we nog beter kunnen laten zien wie we zijn en wat we doen, met als doel onze doelgroep nog beter aan te spreken en te bereiken!”

Klantcases

Wij begeleiden je van begin tot eind bij het ontwikkelen van pakkende concepten en bij de vormgeving van krachtige middelen.

Contact pop-up

This field is for validation purposes and should be left unchanged.