COMMUNICATIE
VORMGEVERS

Klantcase

 

IPSO+

 

Hoe maak je ouderschap na een scheiding inzichtelijk en werkbaar? Voor IPSO+ hebben we deze uitdaging visueel vertaald in een krachtig ontwerp.

Van het bedenken van een logo en illustraties tot de volledige vormgeving van de toolbox “Parallel Solo Ouderschap” – speciaal voor hulpverleners. 
“Een sterke huisstijl is veel meer dan een logo of een kleurenschema. Het is een visuele vertaling van wie je als bedrijf bent en wat je doet. Het zorgt ervoor dat je opvalt in de markt, herkenbaar bent en klanten direct een gevoel bij je merk krijgen,” vertellen Sylke en Gerda.

logo

 

Voor deze IPSO+ hebben we een logo ontwikkeld dat meer is dan alleen een beeldmerk. Het visualiseert een gevoelige situatie: de scheiding van twee ouders. Twee hartjes komen samen, en bewegen daarna uit elkaar – met in het midden de vorm die symbool staat voor het kind. Een krachtig en empathisch beeld dat het verhaal in één oogopslag vertelt.

illustratie

 

Om te laten zien hoe de illustratiestijl in de praktijk werkt, hebben we meerdere illustratiestijlen onderzocht en toegepast. Zo kreeg de klant een duidelijk beeld van de mogelijkheden.

 

We vinden het belangrijk dat een merk visueel herkenbaar en consistent is. Daarom werken we altijd toe naar een complete huisstijl: een huisstijl- bouwdoos vol bruikbare elementen. Denk aan kleurgebruik, typografie, illustratiestijl, tone of voice, en een krachtige pay-off. Hiermee kan de klant eenvoudig variëren, zonder de herkenbaarheid te verliezen.

resultaat

 

Het resultaat is een visueel sterke toolbox die doet wat hij moet doen: de doelgroep aanspreken én werkbaar zijn voor de gebruiker. Alles overzichtelijk, toepasbaar en consistent.

 

Tot slot verzorgen we ook de warehousing voor ipso+. Dat betekent dat zodra er een toolbox wordt besteld, wij zorgen dat deze netjes en op tijd bij de juiste persoon aankomt. Van ontwerp tot distributie: alles onder één dak.

Klantcases

Vertel ons je verhaal en wij vertalen het in communicatie waarmee je je doelgroep pakt en raakt!

Contact pop-up

This field is for validation purposes and should be left unchanged.