Heicom

“Het logo bestond al weer veel langer dan de houdbaarheidsdatum. Daar kom je eigenlijk pas echt achter op het moment dat je samen aan de slag gaat. Dan kan je ineens niet meer wachten totdat je het allemaal kan introduceren.”

Heleen Ruiter regisseerde het huisstijltraject bij Heicom, een volle dochteronderneming van Van Werven. “Heicom staat in de markt bekend als een hoogwaardig merk en het was hoog tijd om dat ook visueel te maken. Tegelijkertijd hebben we de positionering van Heicom onder handen genomen. We hebben nagedacht over waar we voor staan, onze ‘why’.”

Heicom

“Het logo bestond al weer veel langer dan de houdbaarheidsdatum. Daar kom je eigenlijk pas echt achter op het moment dat je samen aan de slag gaat. Dan kan je ineens niet meer wachten totdat je het allemaal kan introduceren.”

Heleen Ruiter regisseerde het huisstijltraject bij Heicom, een volle dochteronderneming van Van Werven. “Heicom staat in de markt bekend als een hoogwaardig merk en het was hoog tijd om dat ook visueel te maken. Tegelijkertijd hebben we de positionering van Heicom onder handen genomen. We hebben nagedacht over waar we voor staan, onze ‘why’.”

Een krachtig merk met een heldere missie

Heicom is een krachtig merk met een heldere visie en missie. Het logo moet dit ook vertegenwoordigen. Heicom onderstreept de kwaliteit van de producten die het levert. De pay-off wordt typografisch gevisualiseerd in het woordmerk. De onderstreping; ‘op goede gronden’ resulteert in een ‘gezonde groei’; het puntje op de i. Om het logo kracht en autoriteit te geven hebben we een tweetal krachtige kleuren verkozen en toegepast.

Heicom werkt al sinds jaar en dag samen met Bredewold, net als Van Werven. Heleen: “We begrijpen elkaar erg goed en het is fijn om in vertrouwen met elkaar samen te werken.”

De nieuwe stijl werd doorgevoerd in de brochure, enkele business cases werden hard-copy vormggegeven en de website is volledig nieuw en ingericht aan de hand van de nieuwe positionering. Ook de stand is hagelnieuw. Deze werd eind september in gebruik genomen op een beurs, waar de introductie gevierd werd.

Directeur Herbert van Werven: “Ons bedrijf heeft de laatste jaren een mooie groei doorgemaakt. We willen graag nóg beter laten zien wat we doen en vooral dat we daar goed in zijn. Met deze nieuwe stijl onderstrepen wij onze hoogwaardige producten.”

Benieuwd wat wij voor u kunnen doen?

Maak een afspraak

Gerelateerde projecten

© 2019 Bredewold Communicatievormgevers