Vivento

Soms is het echt tijd om een merk helemaal te vernieuwen. Maar heel vaak volstaat een restyle van de huisstijl. Want vaak is een logo niet gedateerd, maar de uitwerking wel. Onlangs werkten we aan de restyle van Vivento. Vivento was tevreden over hun logo, maar het schortte aan de uitwerking. Het beeldmerk bleef fier overeind, de huisstijlelementen, typografie en het beeldgebruik maakten we gloednieuw.

Bram Beute: “Als Vivento zijnde spraken we steeds over verbinding. Maar daar wilden we vanaf. Het was te smal en het moet bovendien helemaal niet gaan over Vivento. Ik ben mijn bedrijf puur als een vehikel gaan zien. Ik wil niet met een megafoon de naam Vivento van de daken schreeuwen, maar mensen laten proeven, ervaren en ondervinden dat wij het 4V-effect leven.”

Vivento

Soms is het echt tijd om een merk helemaal te vernieuwen. Maar heel vaak volstaat een restyle van de huisstijl. Want vaak is een logo niet gedateerd, maar de uitwerking wel. Onlangs werkten we aan de restyle van Vivento. Vivento was tevreden over hun logo, maar het schortte aan de uitwerking. Het beeldmerk bleef fier overeind, de huisstijlelementen, typografie en het beeldgebruik maakten we gloednieuw.

Bram Beute: “Als Vivento zijnde spraken we steeds over verbinding. Maar daar wilden we vanaf. Het was te smal en het moet bovendien helemaal niet gaan over Vivento. Ik ben mijn bedrijf puur als een vehikel gaan zien. Ik wil niet met een megafoon de naam Vivento van de daken schreeuwen, maar mensen laten proeven, ervaren en ondervinden dat wij het 4V-effect leven.”

           

Wat is het 4V-effect?

Ieder mens heeft een grote behoefte aan: Veiligheid, Vertrouwen, Verbinding en Vrijheid. Door aan veiligheid en vertrouwen te bouwen, gaan mensen zich verbinden. Vrijheid is het logische gevolg. Vrije mensen zijn ondernemender, creatiever en nemen hun verantwoordelijkheid. Zo komen mensen meer tot hun recht en ontstaat er een prachtige flow in organisaties. Lees meer over Vivento’s 4V-effect Bredewold won de pitch die Vivento uitschreef en werkte aan de re-style. Het 4V-effect kreeg een eigen beeldmerk, de kleuren, lijnen en elementen maakten we fris en eigentijds. Dat is doorvertaald in allerlei uitingen zoals brochures en website. De website is bovendien veel persoonlijker geworden. Het is meer een verhalenbundel van mensen die gecoacht zijn volgens dit principe en daardoor zijn veranderd.

           

Over de grenzen van het eigen bedrijf heen

Beute: “We zijn helemaal live met de nieuwe stijl. Laatst zei iemand bij een seminar: ‘Jullie zijn toch van het 4V-effect?’ Kijk, dat gaat de goede kant op. Het is niet alleen een mooie slag die we hebben gemaakt, maar we zijn er als organisatie ook bewuster mee bezig. Ik heb heel lang PR en reclame als noodzakelijk kwaad gezien. Vanuit de gedachte: als je het niet voor elkaar hebt, wordt je er op aangekeken, maar als je er wel in investeert, levert het niet op.” “Daar kijk ik nu anders naar. Ons nieuwe gezicht heeft een grotere aantrekkingskracht. We nemen sterker onze positie in. Naar klanten, maar ook nieuwe medewerkers en partners. Uiteindelijk moet het 4V-effect zelfs over de grenzen van dit bedrijf heen gaan, gebruikt door veel meer coaches en ondernemers, zodat we er zoveel mensen mensen mee kunnen aanraken.”

           

“Ik kijk er nu anders naar PR. Ons nieuwe gezicht heeft een grotere aantrekkingskracht. We nemen sterker onze positie in.”

           

Benieuwd wat wij voor jou kunnen doen?

Maak een afspraak

Gerelateerde projecten

© 2023 Bredewold Communicatievormgevers