COMMUNICATIE
VORMGEVERS

BOUWDOOS

Wat is nu precies een huisstijl? Bij een eerste kennismaking met klanten komen we altijd bij deze vraag terecht. Wij leggen dit graag uit aan de hand van een huisstijl bouwdoos. Probeer niet alles in je logo te stoppen, want met verschillende bouwstenen zorg je echt voor een verdieping van je identiteit. En breng je de boodschap over die je kwijt wilt.

Stap 1, structureren van informatie

 

Waar sta je voor als bedrijf? Voor wie wil je er zijn? Wat moet communicatie voor je gaan betekenen? Wat wil je de wereld vertellen, wanneer en waarom? Het uitgangspunt is nooit ‘een nieuwe website’. Samen bespreken we je identiteit en formuleren we een helder uitgangspunt.

 

 

Stap 2, toevoegen van inspiratie

 

We maken dat wat we bij het structureren van de informatie hebben geconstateerd verassend en bloeiend. Jouw tekstuele identiteit maken we visueel: met vormgeving, een huisstijl of een fris concept.

 

 

Stap 3, publiceren maar

 

Nu het idee staat is het hoogstens tijd voor de publicatie. Voordat je gaat publiceren, moet je goed nadenken over hoe en wanneer je je campagne wilt gaan plaatsen. Doe je dit in de lente of zomer en in het weekend of juist doordeweeks? En op welke vorm slaat jouw doelgroep aan? Je kunt kiezen voor onlinemiddelen zoals advertenties, banners, video’s of fotografie én voor offlinemiddelen zoals posters, flyers, magazines, of spandoeken. Natuurlijk hoef je er niet voor één te kiezen, varieer met verschillende combinaties.

 

 

Terug naar de huisstijl bouwdoos

 

Bij het structureren van informatie hebben we ontdekt wie we zijn en hoe we willen dat mensen ons kennen. Daar horen inspirerende vormen bij. Dat begint met een herkenbare huisstijl.

 

 

Niet alles zit in het logo

 

We leggen klanten vaak uit dat niet alles van je identiteit of visie in een logo hoeft te zitten. Je hebt verschillende stijlelementen die bij elkaar het hele verhaal vertellen. Elk onderdeel levert een eigen bijdrage. En omgekeerd wordt een logo ook te druk als alles er wel in moet, het behaald dan niet zijn doel. Het doel van een logo is om opvallend en herkenbaar te zijn.

 

 

De stijlelementen:

 

Naamgeving / Pay-off / Logo / Typografie / Kleuren / Beeld / Structuurpatronen / Tone of voice / Vlakverdeling / Materialen / Formaat

 

In een complete huisstijl komen alle elementen aan bod en creëren we exact het beeld waarin je jezelf herkent. Dat geldt straks ook voor je klanten. Op deze manier koppelen we je identiteit en de boodschap die je hebt te vertellen aan je visuele uitstraling en breng je verdieping aan je merk. 

MOOIE MERKEN

 

De échte verhalen van gedreven organisaties en ondernemers vorm geven, versterken en een publiek geven. Dat is waarvoor we het doen. Dat creatieve proces is een feest voor ons en de mensen waarvoor we werken, omdat we beide voelen: we maken verhalen niet groter dan ze zijn, we doen er meer récht aan. Zo bouwen we samen samen aan het imago van je organisatie. Bekijk en lees hier onze klantervaringen.

 

ALLE KLANTCASES

Wij ontwerpen altijd vanuit het idee dat het mooi moet zijn, maar vooral dat het voor je moet wérken.

GRAFISCH VORMGEVEN

neem contact op met mij

Contact pop-up

This field is for validation purposes and should be left unchanged.